1.1 Începând cu data de 25 mai 2018 se aplică Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date, cunoscut și sub acronimul GDPR (General Data Protection Regulation).
1.2 În sensul Regulamentului GDPR, datele personale reprezintă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoana vizată”). O persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale.
1.3 Această politică privește datele cu caracter personal ale clienților noștri, ale potențialilor clienți, ale altor persoane care ne contactează și care ne vizitează și ale reprezentanților acestora, cât și ale potențialilor parteneri, angajați sau colaboratori și se aplică datelor colectate prin intermediul site-ului www.turiga.ro, precum și celorlalte date cu caracter personal colectate prin e-mail sau prin alte modalități.
2.1 Turiga Law Firm este o formă de exercitare a profesiei de avocat și este reprezentat prin avocat titular Alexandru Turiga, având sediul în București și următoarele date de contact e-mail: alexandru@turiga.ro .
2.2 În accepțiunea Regulamentului GDPR, în relația cu datele dumneavoastră cu caracter personal, Turiga Law Firm are, de regulă, calitatea de operator de date cu caracter personal și, în situații de excepție, cea de împuternicit al operatorului de date cu caracter personal sau de operator asociat.
2.3 Turiga Law Firm prelucrează date cu caracter personal cu respectarea principiilor prevăzute de art. 5 din Regulamentul GDPR, și anume: prelucrare caracterizată prin responsabilitate, legalitate, echitate și transparență; cu colectare numai în scopuri determinate, explicite și legitime, doar a datelor adecvate, relevante și limitate la ceea ce este necesar, exacte și actualizate; păstrate într-o formă care permite identificarea persoanelor vizate; într-un mod care asigură securitatea adecvată, prin luarea de măsuri tehnice și organizatorice corespunzătoare, în vederea garantării drepturilor și libertăților persoanei vizate, asigurând protecția împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale.
3.1 Când utilizați formularul de contact de pe site, când ne contactați prin telefon, e-mail sau când comunicați cu noi în orice mod, prelucrăm informații precum numele, prenumele, adresa de e-mail sau numărul dumneavoastră de telefon.
3.2 În situația în care ne transmiteți diferite documente prin e-mail sau într-o altă modalitate, putem prelucra următoarele categorii de date cu caracter personal de identificare și contact: numele, prenumele, adresa, reședința, codul numeric personal, cetățenia, tipul, seria, numărul, emitentul, data emiterii și termenul de valabilitate al actului de identitate, amprenta semnăturii olografe, numărul de cont bancar, data și locul nașterii, prenumele părinților, genul, imaginea foto de pe actul de identitate, eventuale alte elemente de identificare directă sau indirectă, numărul de telefon mobil sau fix de la domiciliu sau locul de muncă, adresa de e-mail.
3.3 În mod ocazional, în funcție de scopul prelucrării, putem prelucra date suplimentare cu caracter personal, precum: funcția deținută, locul de muncă, studii, calitatea de asociat/ acționar, imagini foto-video, date de stare civilă, informații privind starea patrimonială sau existența unor litigii.
3.4 Colectăm și informații cum ar fi adresa IP și tipul de browser, numele site-ului de la care ați accesat site-ul nostru, paginile pe care le vizitați pe site-ul nostru și timpul petrecut pe fiecare pagină, pentru a monitoriza utilizarea site-ului și pentru a îmbunătăți conținutul acestuia.
3.5 Categoriile speciale de date cu caracter personal sau datele referitoare la condamnări penale și infracțiuni vor fi prelucrate doar în mod excepțional, strict pe durata pentru care se justifică.
4.1 În cazul vizitatorilor site-ului www.turiga.ro, Turiga Law Firm prelucrează datele acestora cu caracter pentru a monitoriza traficul și pentru a îmbunătăți experiența de navigare pe site. Prelucrarea datelor în acest scop are ca temei interesul legitim al Turiga Law Firm de a asigura funcționarea corectă a site-ului și de a îmbunătăți conținutul acestuia (art. 6 alin. 1 lit. f din Regulament).
4.2 În cazul clienților sau potențialilor clienți ai Turiga Law Firm, datele cu caracter personal sunt prelucrate pentru:
– comunicarea prin e-mail, prin telefon, prin transmisie video sau prin orice alt mijloc de comunicare, pentru a răspunde solicitărilor adresate prin intermediul formularului de contact sau pentru a transmite documente sau orice materiale cerute sau care reies din specificul activității desfășurate;
– încheierea și executarea contractului de asistență juridică sau a actelor adiționale;
– întocmirea facturilor sau îndeplinirea obligațiilor fiscale legate de plata onorariului;
– redactarea înscrisurilor în numele dumneavoastră, potrivit mandatului încredințat;
– înaintarea, în calitate de reprezentant convențional sau apărător ales, către instanțe, alte instituții, autorități, organizații și persoane fizice din România sau din alte țări, a cererilor sau a altor înscrisuri necesare executării mandatului încredințat;
– îndeplinirea obligației profesionale de ținere a evidenței contractelor încheiate de forma de exercitate a profesiei de avocat;
– îndeplinirea altor obligații specifice instituite de lege în sarcina avocaților;
– realizarea interesului dumneavoastră legitim de a beneficia de asistență juridică și reprezentare avocațială;
– realizarea interesului public de asigurare a serviciilor avocațiale și a scopurilor legitime ale avocatului.
În aceste cazuri, prelucrarea datelor cu caracter personal ale clientului se face, în principal:
– pentru încheierea și executarea unui contract (art. 6 alin. 1 lit. b din Regulament). Prelucrarea datelor clienților persoane fizice este inerentă acordării serviciilor avocațiale.
– pentru îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public (art. 6 alin. 1 lit. e din Regulament). Activitatea avocatului se exercită în scopul înfăptuirii justiției, servind astfel unui interes public.
Cu toate acestea, în anumite cazuri particulare, prelucrarea poate fi efectuată:
– pentru îndeplinirea unei obligații legale (art. 6 alin. 1 lit. c din Regulament);
– pentru a proteja interesele vitale ale persoanei vizate sau ale altei persoane fizice (art. 6 alin. 1 lit. d din Regulament);
– în scopul unui interes legitim al operatorului sau al unui terț (art. 6 alin. 1 lit. f din Regulament);
4.3 Prelucrarea datelor părții adverse are ca temei îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public (art. 6 alin. 1 lit. e din Regulament).
4.4 În principiu, nu prelucrăm date cu caracter personal pe bază de consimțământ (art. 6 alin. 1 lit. a din Regulament), motiv pentru care nu solicităm obținerea consimțământului persoanei vizate.
4.5 În ceea ce privește categoriile speciale de date cu caracter personal, art. 9 alin. 2 lit. f din Regulament arată că prelucrarea poate fi realizată fără consimțământ, dacă este necesară pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță sau ori de câte ori instanțele acționează în exercițiul funcției lor judiciare.
4.6 Potrivit Considerentului 91 din Regulamentul GDPR, în cazul avocaților nu se poate considera că operează o prelucrare pe scară largă a datelor cu caracter personal.
5.1 Datele vor fi păstrate pe suport hârtie sau pe suport informatic, atât timp cât este necesar pentru îndeplinirea scopurilor menționate anterior, cu respectarea dispozițiilor art. 5 GDPR.
5.2 Durata de stocare coincide, de regulă, cu durata executării contractului încheiat cu dumneavoastră, la care se adaugă termenul de prescripție pentru eventuale sancțiuni, executări de sancțiuni sau formularea de pretenții derivând din acte sau fapte juridice civile sau norme legale, pe care le-ar putea ridica una dintre părți, terții implicați sau organele fiscale.
5.3 Cu toate acestea, este posibil ca unele dispoziții legale să impună o durată de păstrare mai îndelungată pentru anumite documente care pot conține date cu caracter personal (ex: cerințele legale referitoare la ținerea evidențelor profesionale avocațiale; ținerea evidențelor financiar-contabile), caz în care durata de stocare va coincide cu durata prevăzută de lege.
5.4 După încheierea duratei de stocare, datele cu caracter personal vor fi distruse sau șterse din sistemele informatice sau transformate în date anonime pentru a fi utilizate în scopuri de cercetare științifică, istorică sau statistică.
6.1 Informațiile pe care dumneavoastră ni le furnizați sunt confidențiale, astfel cum reiese și din Legea nr. 51/1995 privind Organizarea și exercitarea profesiei de avocat. Respectăm și asigurăm în mod strict secretul profesional. Nu dezvăluim datele decât pentru realizarea intereselor dumneavoastră sau îndeplinirea obligațiilor legale. Confidențialitatea este pentru noi nu doar o obligație profesională a avocatului, ci și o valoare esențială.
6.2 În mod excepțional și exclusiv în interesul persoanei vizate, putem dezvălui date cu caracter personal unor alți avocați (inclusiv alte forme de exercitare a profesiei cu care colaborăm în furnizarea serviciilor), specialiști din domeniul juridic (inclusiv mediatori, consilieri în proprietate industrială), consultanți sau experți implicați în cauzele pe care le gestionăm și serviciile pe care le acordăm, instanțe judecătorești sau arbitrale, precum și alte organizații sau autorități publice, entități indicate de către dumneavoastră, părți implicate în cauza dumneavoastră, sau alte entități în contextul furnizării serviciilor cabinetului de avocat, cum ar fi: furnizori de servicii de comunicații, specialiști IT, etc. Când furnizăm informații personale către părți terțe, le solicităm să fie diligente pentru a proteja datele cu caracter personal și le restricționăm utilizarea acestor date exclusiv la scopul pentru care le-au fost încredințate.
6.3 În mod excepțional, în baza unor dispoziții legale sau ordine ale autorităților, putem comunica anumite date unor autorități sau instituții publice cărora este obligatoriu să le fie comunicate aceste date (ex: ANAF, Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor).
6.4 În prezent, datele dumneavoastră cu caracter personal nu sunt transferate în străinătate. Nu vindem și nu închiriem informațiile oferite de dumneavoastră unor părți terțe.
6.5 Nu utilizăm datele cu caracter personal pentru prelucrare automatizată și nici pentru realizarea de profile. Nu luăm niciodată decizii automate cu privire la dumneavoastră. Nu prelucrăm date în scopuri secundare incompatibile cu scopurile pentru care le-am colectat.
7.1 Turiga Law Firm a adoptat măsuri tehnice (ex: de securitate informatică, de securitate fizică și a comunicațiilor), juridice (ex: clauze specifice inserate în contractele încheiate cu furnizorii/ alte entități) și organizatorice (ex: instruire, reglementarea modului de lucru cu date cu caracter personal, etc.) adecvate de protejare a tuturor operațiunilor referitoare la datele cu caracter personal, care previn prelucrările neautorizate sau ilegale, precum și pierderile sau distrugerile accidentale sau ilegale de date, indiferent de forma și mediul lor de stocare.
7.2 Accesul la datele cu caracter personal poate fi realizat doar de către persoanele autorizate și se realizează pe bază de nume de utilizator și parolă. Toate accesările datelor personale de către persoanele autorizate se salvează în fișiere de tip log.
7.3 Execuția copiilor de siguranță se face periodic, local, acestea fiind păstrate într-o altă locație unde accesul este securizat prin VPN.
7.4 Utilizăm locații sigure de găzduire a serverelor cu monitorizarea securității, protecție, acces controlat și tehnologie de codificare timp de 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână.
7.5 Când utilizatorii site-ului introduc informații sensibile codificăm transmisia acestor informații folosind tehnologia Transport Layer Security (TLS). Cu toate acestea, nicio metodă de transmisie pe internet sau metodă de stocare electronică nu este 100% sigură. Prin urmare, deși ne străduim să utilizăm mijloacele necesare pentru a vă proteja datele cu caracter personal, nu putem garanta securitate absolută.
8.1 În contextul prelucrării datelor cu caracter personal beneficiați de următoarele drepturi: de acces la date, la rectificarea datelor, la ștergerea datelor, la restricționarea prelucrării, la portabilitatea datelor, de opoziție la prelucrarea datelor, de a nu fi supus unor decizii automatizate, inclusiv profilarea.
8.2 În situația excepțională în care prelucrarea are ca temei juridic consimțământul dumneavoastră, beneficiați de dreptul de a vă retrage consimțământul în orice moment.
8.3 Menționăm că intervenția asupra datelor pe care ni le-ați furnizat poate fi de natură să împiedice executarea contractului încheiat între dumneavoastră și forma de exercitare a profesiei de avocat. În acest caz, cabinetul de avocatură este exonerat de răspundere.
8.4 În situația în care va avea loc un incident de securitate, susceptibil să genereze un risc ridicat pentru drepturile și libertățile dumneavoastră, veți fi informat fără întârziere.
8.5 Vă rugăm să ne aduceți la cunoștință solicitările dumneavoastră, în orice modalitate care este asigurătoare cu privire la identitatea solicitantului și îndreptățirea lui. Vom răspunde în cel mult 30 de zile.
8.6 Dacă sunteți nemulțumit, aveți posibilitatea de a vă adresa cu o plângere autorității de supraveghere (ANSPDCP).
9.1 Prin utilizarea acestui site şi/ sau a serviciilor noastre, sunteți de acord cu prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, în modalitatea descrisă în această Politică de confidențialitate.
9.2 Ne rezervăm dreptul de a modifica prezenta Politică de confidențialitate la orice dată, fără a vă înștiința în prealabil și toate modificările vor intra în vigoare imediat după afișarea lor. Dacă aducem modificări semnificative prezentei Politici, vă vom înștiința prin e-mail sau printr-un anunț pe pagina noastră de pornire.
10.1 Dacă aveți nevoie de alte informații în legătură cu această Politică de confidențialitate sau dacă doriți să vă exercitați drepturile prevăzute de Regulamentul GDPR, vă rugăm să ne contactați prin e-mail la adresa alexandru@turiga.ro.
10.2 Ne angajăm să tratăm întotdeauna cererile dumneavoastră cu cea mai mare atenție și să răspundem solicitărilor sau întrebărilor pe care le aveți în termen de cel mult 30 de zile.
Social Media :